Allmänna villkor

ALLMÄNNA VILLKOR

MIIEGO.SE:

MIIEGO A/S
Haslegårdsvej 8-12
8210 Aarhus V
Danmark

E-mail: support@miiego.com

VAT: DK-32675476

1. BESTÄLLNINGAR PÅ HEMSIDAN

  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till support@miiego.com .

2. LEVERANS

  • Våra normala leveranstider är 3-5 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: support@miiego.com

3. PRISER

  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset

4. ÅNGERRÄTT

  • Du har 14 dagar öppet köp och det gäller från det att du har tagit emot varan som du har beställt.
  • Om du inte hämtar ut ditt paket hos ditt ombud kommer vi debitera dig en frakt- och administrationsavgift på 199 kr.

Så här gör du vid en retur

  1. Kontakta alltid support@miiego.com angående ditt ärende – vi behöver original dokumentation för ditt köp inkl. namn, ordernummer, beställningsdatum samt produktinformation för att kunna behandla ditt ärende.
  2. Packa produkterna väl i en kartong och tejpa ordentligt.
  3. Klistra på returfraktsedeln som vi kan ha skickat till dig (99 SEK) genom att kontakta support@miiego.com (OBS: inte klistra direkt på produktkartongen).
  4. Lämna in paketet hos ditt närmsta ombud.
  5. Vi gör en återbetalning till dig så fort vi har mottagit paketet. Vanligen inom fem dagar.
  • När vi har fått tillbaka returen gör vi en återbetalning så fort som möjligt. Vi kommer dra av 99 kr på beloppet som återbetalas för returfrakt.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid skadad produkt.
  • För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

5. REKLAMATION OCH KLAGOMÅL

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
  • Som konsument har du 36 månaders reklamationsrätt, det betyder att du kan få din produkt reparerad, ersatt med ny produkt eller få pengarna tillbaka beroende på vilken typ av situation det är. Observera att produkter som skadats p.g.a. felaktigt användande eller missbruk omfattas inte utav garantin. Var vänligen gör din reklamation så snart du har upptäckt problemet.
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till support@miiego.com där du anger ditt namn, e-postadress, ordernummer, serienummer på produkten och en beskrivning av felet.
  • Du är ansvarig för leverans av produkten tillbaka till oss. Kom ihåg att produkten alltid måste returneras i korrekt förpackning. Kom ihåg att spara kvitto från fraktbolaget som dokumentation för att varor har skickats. Observera att vi mottar inte paket skickade till ombud.
  • Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

6. ANSVARSBEGRÄNSNING

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

7. PRODUKTINFORMATION

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter.
  • Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

8. COOKIES

  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

Radera eller förhindra cookies

Du kan alltid förhindra att nya cookies installeras i din webbläsare. Här nedan kan du läsa hur du gör om du vill radera befintliga cookies eller förhindra att nya cookies installeras. Det varierar beroende på vilken webbläsare du använder.

Internet Explorer

För att förhindra att nya cookies installeras och radera befintliga cookies:
http://windows.microsoft.com/en-GB/internet-explorer/delete-manage-cookies

Firefox

För att förhindra att nya cookies installeras:
https://support.mozilla.org/en-US/kb/enable-and-disable-cookies-website-…
För att radera befintliga cookies:
https://support.mozilla.org/en-US/kb/delete-cookies-remove-info-websites…

Google Chrome

För att förhindra att nya cookies installeras och radera befintliga cookies:
https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=en

Safari

För att förhindra att nya cookies installeras och radera befintliga cookies:
http://help.apple.com/safari/mac/8.0/#/sfri11471

9. PERSONUPPGIFTER

  • Genom att handla på Miiego.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  • MIIEGO A/S är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
  • 9.1 Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  • 9.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
  • 9.3 Rättslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
  • 9.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    9.4.1 Betalleverantör
  • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Quickpay.
  • 9.4.2 Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
    De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord.
  • 9.4.3 Nyhetsbrev
    Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
    Vi använder Mailchimp för utskick av nyhetsbrev.
  • 9.5 Rätten till tillgång
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
  • 9.6 Rätt till rättelse
    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
  • 9.7 Rätten att bli glömd
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
  • 9.8 Ansvarig för dataskydd
    MIIEGO A/S är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
  • 9.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
    Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.

10. ÄNDRINGAR TILL DE ALLMÄNNA VILLKOREN

  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

11. TVIST OCH LAGVAL

  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.